Hoe werkt de huisartsenpost?
Altijd eerst bellen
U kunt niet zomaar langskomen bij de Huisartsenpost Gorinchem. U moet altijd eerst bellen. Dan krijgt u het snelste de hulp die u nodig heeft. Als u het nummer van de Huisartsenpost Gorinchem belt, hoort u een kort keuzemenu. Bij een mogelijk levensbedreigende situatie kiest u voor 1. We helpen u dan met voorrang.
Gegevens bij de hand als u belt
Belt u met de Huisartsenpost Gorinchem? Zorg dan dat u de volgende gegevens bij de hand hebt:
- Uw zorgverzekeringsnummer. Dit staat op uw polis of op uw zorgpas.
- Uw burgerservicenummer (BSN). Dit staat op uw identiteitsbewijs (paspoort, identiteitskaart of rijbewijs) en heeft 9 cijfers.
- De naam van uw huisarts.
- Medicijnen die u eventueel gebruikt.
Belt u voor iemand anders?
Belt u niet voor u zelf? Geef dan alle gegevens van die persoon door. Zorg ook dat u bij de patiënt in de buurt bent als u belt. U kunt de klachten dan zo goed mogelijk beschrijven. Soms wil de triagist de patiënt ook zelf enkele vragen stellen.
Wat kunt u verwachten?
Als u belt met de Huisartsenpost Gorinchem krijgt u een triagist aan de telefoon. Die is speciaal opgeleid om snel te bepalen hoe ernstig uw klachten zijn en wat er nodig is. Dit gaat altijd in overleg met de huisarts die dienstdoet op de huisartsenpost. Er zijn drie mogelijkheden:
- U krijgt telefonisch advies. De triagist geeft u door de telefoon uitleg over een zelfzorgadvies. Dit is gecontroleerd door de huisarts.
- De triagist maakt voor u een afspraak op de Huisartsenpost Gorinchem. Daar zal een huisarts of verpleegkundige u onderzoeken.
- De huisarts komt bij u thuis langs. Een visite aan huis gebeurt alleen als u door medische redenen zelf niet naar de huisartsenpost kan komen.